De Lage Landen start in zeilrace Clipper 11-12 en ondersteunt WNF
maandag 01-08-2011 10:00
Dit is een origineel bericht van De Lage Landen
De Lage Landen heeft haar jacht "De Lage Landen Embraces the World" gisteren in het Engelse Southampton geluk gewenst aan het begin van een wereldwijde zeilrace. Ook tekende het bedrijf een overeenkomst met het Wereld Natuur Fonds in de haven waar de Clipper 11-12 Round the World Yacht Race van start ging. Als onderdeel van die overeenkomst zal de bemanning van het jacht projecten van WNF Nederland ondersteunen die gerelateerd zijn aan oceanen.

Clipper 11-12
Als onderdeel van een wereldwijd engagement-programma neemt De Lage Landen deel aan de Clipper 11-12 Race. Het jacht van het bedrijf is een van de tien deelnemende zeilschepen. Negen medewerkers van De Lage Landen varen afwisselende mee als crew members in een van de zeiletappes.

Het bedrijf onderkent dat mensen de belangrijkste "assets" zijn en wil met de deelname een inspirerend platform bieden om medewerkers wereldwijd te verbinden. Het Clipper ethos 'Raced by People Like You' sprak De Lage Landen aan. Het bedrijf wil het belang van samenwerken op het zeiljacht doortrekken naar het belang van teamwork in het hele bedrijf. Clipper 11-12 ging op 31 juli van start in Southampton aan de zuidkust van Engeland en is de langste zeilrace ter wereld. "De Lage Landen Embraces the World" zal in twaalf maanden 40.000 mijl rond de wereld varen.

Wakatobi
Als onderdeel van de fondsenwervingsactiviteiten voor het Wakatobi-programma van WNF gaat de bemanning speciaal ontworpen T-shirts verkopen.

De koraalriffen in Wakatobi maken deel uit van het meest diverse stuk zee ter wereld: de Koraaldriehoek. Vanaf hier verspreiden zeeorganismen zich over alle oceanen. De riffen in dit gebied worden ernstig bedreigd door illegale activiteiten. Veel soorten dreigen samen met de koraalriffen te verdwijnen.

Frans Overdijk, CFO van De Lage Landen: "De Lage Landen is verheugd met de samenwerking met het Wereld Natuur Fonds in de Clipper Race. Dankzij dit partnerschap kunnen we de kennis en expertise van het WNF samen met Rabobank gebruiken om onze duurzaamheidpropositie verder uit te bouwen, vooral op het gebied van duurzame technologie. Voor ons is de Clipper Race niet alleen een inspiratie die de verbinding met onze medewerkers weergeeft, maar ook een concrete link tussen onze organisatie en de wereld daaromheen."

Carel Drijver, hoofd van het Oceans Programma bij het WNF: "Het WNF ondersteunt bij het behouden en herstellen van de oceaanpopulatie en het op peil houden van de visstand. Dat is van belang voor de natuur en voor het levensonderhoud van miljoenen mensen die wonen in de nabijheid van onze projectgebieden. We kunnen dat niet alleen. Daarom zijn we heel blij dat we via De Lage Landen en de Clipper Race bewustzijn kunnen kweken en fondsen kunnen werven voor ons Wakatobi-project in Indonesië."

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Links:
Organisatie info:
												De Lage Landen

Over De Lage Landen
De Lage Landen is in 1969 in Nederland opgericht als leaseonderneming. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde aanbieder van financieringsoplossingen zoals Vendor Finance en factoring voor de leasemarkt, bedrijven en consumenten. Dankzij op activa gebaseerde financieringsprogramma's kunnen klanten een groter marktaandeel verwerven, hun winstgevendheid vergroten en strategische doelen behalen. De Lage Landen is momenteel aanwezig in 35 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië. De Lage Landen biedt werk aan ruim 5.000 mensen en is een volle dochteronderneming van de Rabobank Groep. www.delagelanden.com

Over WNF
Het Wereld Natuur Fonds zet zich sinds 1962 actief en met succes in voor natuurbescherming over de hele wereld. We streven ernaar de prachtige rijkdom aan dier- en plantensoorten op aarde te beschermen. Samen met anderen willen we een wereld tot stand brengen waarin mens en natuur in harmonie leven. www.wnf.nl

Over de Clipper Race
De Clipper Round the World Yacht Race is het enige evenement in zijn soort voor mensen uit alle geledingen, ongeacht zeilervaring. De komende editie van de Clipper Round the World Yacht Race begint in augustus 2011, en is met 40.000 mijl 's werelds langste Ocean Challenge. De bemanning die deelneemt aan dit unieke evenement bestaat uit meer dan 40 nationaliteiten en meer dan 230 beroepen. Zij kunnen zich aanmelden voor de hele rondreis of voor een of meer van de acht legs. Punten worden verdeeld via een Formule 1-achtig scoresysteem. Het jacht met de hoogste totaalscore aan de meet wint de Clipper Trophy. www.clipperroundtheworld.com

Over Clipper Ventures Plc
Meer dan 40 jaar zijn verstreken sinds de record solo en non-stop omvaart van Sir Robin Knox-Johnston in 1968-69. Nu, als voorzitter van Clipper Ventures Plc, is hij een verwoed ambassadeur van het zeilen rond de wereld. Clipper Ventures, opgericht in 1995, is gericht op het ontwikkelen en bevorderen van grote maritieme evenementen. Sir Robin baseerde het bedrijf op de filosofie dat zeilen beschikbaar moet zijn voor iedereen. Dit werd werkelijkheid met het creëren van de Clipper Round the World Yacht Race. Bijna 3.000 mensen hebben tot nu toe gestreden in de voorgaande zeven races. Het bedrijf bezit ook de rechten op de VELUX 5 Oceans race en is succesvol met haar onderdelen: Clipper Evenementen en Clipper Training.

Neem voor meer informatie contact op met:

De Lage Landen
Maud Geerbex, Corporate Communications, De Lage Landen