De Lage Landen's nettowinst stijgt met 52% in eerste halfjaar 2011
vrijdag 26-08-2011 10:45
Dit is een origineel bericht van De Lage Landen
Eindhoven, 26 augustus 2011 - De Lage Landen, wereldwijd aanbieder van financieringsoplossingen, realiseert een nettowinst van euro 154 miljoen (US dollar 217 miljoen) in de eerste helft van 2011. Dit is een stijging van 52% vergeleken met dezelfde periode in 2010 (euro 101 miljoen/ US dollar 143 miljoen). De portefeuille steeg naar eeuro 25,9 miljard (US dollar 37,6 miljard), ondanks de waardedaling van de U.S. dollar die een geringe invloed had op de portefeuille uitgedrukt in euro's.

Ronald Slaats, CEO van De Lage Landen: "Dit goede eerste halfjaar geeft ons vertrouwen in de toekomst. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit van onze portefeuille, waarvan we nu de vruchten beginnen te plukken. De kosten voor kredietrisico zijn terug op het niveau van voor de crisis. Gecombineerd met hogere rentebaten en hogere inkomsten uit restwaardes in verschillende markten, zorgde dat voor een stijging van onze nettowinst met 52% ten opzichte van dezelfde periode afgelopen jaar. Hoewel het economische klimaat en de financiële markten nog onzeker zijn in vele geografische gebieden, lijkt het erop dat we op weg zijn naar een prima resultaat in 2011. We weten echter nog niet wat exacte impact is van de meeste recente ontwikkelingen op de financiële markten, dus we moeten een slag om de arm houden."

Partnerships
In het tweede kwartaal sloot De Lage Landen een partnerovereenkomst voor innovatieve LED-oplossingen en duurzame lichtoplossingen voor onder meer de Food & Agri sector en het onderwijs. Tesla Motors en Athlon Car Lease zetten een leaseprogramma op voor de Tesla Roadster en de Tesla Model S in zes Europese landen. Consumer Finance in Nederland groeide significant door de acquisitie van een kredietportefeuille van Achmea Bank. Freo, het consumentenlabel van De Lage Landen, investeerde in merkbekendheid door shirtsponsoring van de Eindhovense voetbalclub PSV.

"Ik ben trots op de vele nieuwe en uitgebreide samenwerkingsverbanden over de hele wereld, de versnelling van de activiteiten van onze Clean Technology-businessunit en de significante groei van onze Consumer Finance-portfolio," aldus Slaats.
Organisatie info:
												De Lage Landen

Over De Lage Landen
De Lage Landen is in 1969 in Nederland opgericht als leaseonderneming. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde aanbieder van financieringsoplossingen zoals Vendor Finance en factoring voor de leasemarkt, bedrijven en consumenten. Dankzij op activa gebaseerde financieringsprogramma's kunnen klanten een groter marktaandeel verwerven, hun winstgevendheid vergroten en strategische doelen behalen. De Lage Landen is momenteel aanwezig in 35 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië. De Lage Landen biedt werk aan ruim 5.000 mensen en is een volle dochteronderneming van de Rabobank Groep. www.delagelanden.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Cora de Jonge, Corporate Communications, De Lage Landen
Telefoon: +31 (0)40 233 9175
Email: c.jonge@delagelanden.com

Financial Statement Policy
De Lage Landen International B.V. is exempt from publishing its financial statements in accordance with Article 403, Section 9, Book 2 of the Dutch Civil Code. The income statements and balance sheets are based on the financial information prepared for consolidation purposes of Rabobank Nederland.

Disclaimer
This press release is provided to you for information purposes only and no reliance should be placed on it by you or by any third party into whose possession it may fall. Recipients should conduct their own investigation and analysis of De Lage Landen, its assets and financial condition, and the information set out herein. Neither De Lage Landen nor any of its affiliates, officers or employees accepts any liability or responsibility for the accuracy or completeness of, nor makes any representation or warranty, expressed or implied, with respect to the information contained herein. The information provided in this press release does not confer any rights.