De Lage Landen werkt met Stichting LEF aan financiële bewustwording
donderdag 19-01-2012 10:51
Dit is een origineel bericht van De Lage Landen
Beuningen/Eindhoven, 19 januari 2012 - De Lage Landen, aanbieder van financieringsoplossingen voor zowel bedrijven als consumenten, heeft zich als hoofdsubsidiënt aangesloten bij Stichting Leven En Financiën (LEF). Met De Lage Landen, eigenaar van onder meer consumentenkredietverstrekker Freo, heeft Stichting LEF een tweede hoofdsponsor gevonden die zowel inhoudelijk en actief bijdraagt aan de doelstellingen van LEF: financiële educatie aan jongeren tussen de 15 en 22 jaar.

Algemeen directeur Financial Solutions Milko Wijckmans neemt namens De Lage Landen plaats in het Comité van Aanbeveling van LEF. Dit comité bestaat uit Wim Witteveen, Cees Welten, Jack Hommel, Reinier van Fulpen en Erica Terpstra.

"Een positieve impact en een direct aandeel in de gemeenschappen, waarin De Lage Landen opereert, vind ik erg belangrijk," vertelt Milko Wijckmans. "Stichting LEF geeft jongeren in Nederland voorlichting over geldzaken. En dat vindt De Lage Landen, met activiteiten voor consumenten zoals kredietverstrekker Freo, een prima initiatief. Daarnaast geeft LEF ons ook de mogelijkheid om een actieve bijdrage te leveren. Op 23 en 26 januari aanstaande staan twee van onze collega's al voor de klas op het ROC in Eindhoven. Tijdens deze Burgerschapsdagen geven zij workshops om scholieren te leren hoe verstandig om te gaan met geld."

Over Stichting LEF
LEF staat voor Leven En Financiën en heeft als doel het financieel bewustzijn van jongeren tussen de 15 en 22 jaar te vergroten. LEF wil jongeren helpen te begrijpen wat geld kan betekenen en meer inzicht te geven in geld en persoonlijk gedrag. Uniek aan het programma is dat lessen door financieel adviseurs uit de praktijk worden ingevuld. De thema's worden ingepast in de bestaande onderwijsmodules 'De Kritische Consument' en 'Leren, Loopbaan & Burgerschap, die op ROC's vaste onderdelen zijn van het lespakket.
Organisatie info:
												De Lage Landen

Over De Lage Landen

De Lage Landen is in 1969 in Nederland opgericht. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde aanbieder van financieringsoplossingen zoals vendor finance en factoring voor de leasemarkt, bedrijven en consumenten. Dankzij op activa gebaseerde financieringsprogramma's kunnen klanten een groter marktaandeel verwerven, hun winstgevendheid vergroten en strategische doelen behalen. De Lage Landen is momenteel aanwezig in 35 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië. De Lage Landen biedt werk aan ruim 5.000 mensen en is een volle dochteronderneming van de Rabobank Groep. Zie ook  www.delagelanden.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Gijs Vrenken - Corporate Communications De Lage Landen
Telefoon: +31 (0)40 233 9175