Ruim 500 basisscholen vragen lespakket over (duurzame) energie aan
donderdag 22-03-2012 16:52
Dit is een origineel bericht van Enexis B.V.
Rosmalen/Venlo, 22 maart 2012

'Krachtmeting: lespakket over energie voor leerlingen van groep 7 en 8'

Ruim 500 basisscholen vragen lespakket over (duurzame) energie aan

Netbeheerder Enexis heeft de afgelopen weken meer dan 500 aanvragen binnengekregen van basisscholen die aan de slag willen met het lespakket 'Krachtmeting'. In het lespakket voor leerlingen van groep 7 en 8 van basisscholen staat de omslag naar duurzame energie centraal. Symbolisch werd het pakket donderdag 22 maart op basisschool 't Ritjen in Venlo door gedeputeerde Mark Verheijen van de provincie Limburg en Han Fennema, voorzitter van de Raad van Bestuur van Enexis, aan de school overhandigd.

Zowel Verheijen als Fennema benadrukten tijdens de bijeenkomst het belang van energiebesparing en een betrouwbare en duurzame energievoorziening. 'Enexis vindt het belangrijk dat kinderen op de basisschool al meer te weten komen over energie. En dan vooral over de manier waarop we energie opwekken, al dan niet duurzaam, zo legde Fennema tijdens de bijeenkomst uit. 'We gaan langzaam maar zeker steeds vaker decentraal energie opwekken met behulp van zon en wind. Die verandering heeft grote invloed op onze energienetten. Het is nuttig dat kinderen die omslag begrijpen'
Gedeputeerde Verheijen: 'voldoende geschoold vakpersoneel is hard nodig om de energievoorziening op het hoge niveau te handhaven. Als aandeelhouder hebben we Enexis dan ook ondersteund met initiatieven die zorgen voor een betrouwbare en duurzame energievoorziening. Met 'Krachtmeting' proberen we scholieren dan ook te enthousiasmeren voor een toekomst in de techniek.'

Over Enexis
Enexis is de onafhankelijke netbeheerder in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland (Noordoostpolder), Overijssel, Noord-Brabant en Limburg. Enexis is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energiedistributie-netwerken. Daarmee is Enexis de schakel tussen de 2,6 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met ongeveer 4.300 medewerkers voor een veilige, duurzame, betrouwbare en betaalbare energielevering. Het hoofdkantoor is gevestigd te Rosmalen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Links:
Organisatie info:
												Enexis B.V.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie:
Enexis