Bedrijven hebben meer strategische opties nodig
woensdag 04-04-2012 09:38
Dit is een origineel bericht van BU Business Information

Bedrijven hebben meer strategische opties nodig

Managers hebben moeite met het vinden van strategische antwoorden op de uitdagingen van de wereld van morgen. Dit blijkt uit het jaarlijkse Strategy Trends onderzoek dat Berenschot sinds 2006 uitvoert onder de top van het Nederlandse bedrijfsleven. Deze huidige marktonzekerheid vraagt organisaties juist om strategische opties achter de hand te houden, maar dat gebeurt veel te weinig,' concludeert adviseur Paul Pietersma in het nieuwe Berenschot boek 'Het Groot Strategieboek'.

Het openhouden van meerdere opties blijkt uit het onderzoek het lastigst. Het implementeren van de gekozen strategieën blijft daardoor te vaak hangen in intenties. Dit heeft Berenschot ertoe aangezet om op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen van de afgelopen tien jaar in 'Het Groot Strategieboek' een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategie- en implementatieproces te beschrijven.

Strategische dialoog
Organisaties zijn tegenwoordig genoodzaakt om in dialoog te gaan met hun omgeving en eigen organisatie. Daarom is het van belang dat een strategieproces meer opties openhoudt om flexibeler te kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen. "Een strategieproces is niet een proces dat statisch eenmaal per jaar de rite doorloopt," licht Pietersma toe. "Het is een continu proces dat direct bijschakelt daar waar dat nodig is".

Met 'Het Groot Strategieboek' bieden de auteurs een veelheid aan methoden en technieken om tot strategische keuzen en uitvoering te komen. Hiermee leiden ze bedrijven door het eigen strategie- en implementatieproces en dragen ze modellen, werkvormen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. Authenticiteit, interactie en slagvaardigheid zijn hierbij sleutelbegrippen.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												BU Business Information

Het Groot Strategieboek, in dialoog naar een strategische optie
Berenschot - ISBN 978 90 5261 921 7 - 208 pagina's - 39,95 euro

Contactpersoon
Voor meer informatie, interviews, recensie-exemplaren en persfoto's kunt u contact opnemen met Joshua Tourrich - j.tourrich@sdu.nl - t: (070) 378 93 05 - twitter: @easycraat