Telefooncheck.nu: Publiciteit met een plan

Een reeks publiciteitsmomenten op weg naar een einddoel. Telefooncheck.nu legt uit hoe het met nieuws-met-een-knipoog en gebruik van ANP Pers Support de weg effent voor zijn binnenkort te lanceren registratieplatform MobiMY.

“Telefooncheck.nu is al jaren de belangrijkste plek waar je online het verlies of de diefstal van je mobieltje kunt melden”, vertelt communicatiemanager Jasper Maarschalkerweerd. “En registratie is belangrijk omdat kopers van een tweedehands toestel zo kunnen controleren of hun aanwinst eigenlijk van iemand anders is.”

Tot nu toe registreren de meeste Nederlanders hun mobieltje pas als ze hem kwijt zijn. Volgens Maarschalkerweerd levert eerdere registratie – bijvoorbeeld direct na aankoop – veel voordelen op. “Na verlies of diefstal is een korte melding dan al voldoende om het toestel te blokkeren en in één moeite door ook politie en verzekeraars te informeren.”

Groter netwerk en mediabereik

‘De route via ANP Pers Support was een bewuste keuze. Het mediabereik is op deze manier vele malen groter dan van ons eigen netwerk.’

Dus werkt het team van Telefooncheck momenteel aan MobiMY, een nieuw platform waar telefoonbezitters hun toestel al uit voorzorg kunnen laten registreren. “Om naar de lancering van MobiMY toe te werken besloten we al vanuit Telefooncheck op een luchtige manier over het belang van tijdige toestelregistratie te communiceren. Zo maken we met een reeks mediamomenten onze bestaande, maar ook potentiële klanten klaar voor MobiMY.”

Mogelijkheden om het registratieverhaal te vertellen zijn er volop. “We beschikken met Telefooncheck over een enorme database met bruikbare informatie. We moeten alleen goed kijken hoe we die gebruiken zonder de privacy van personen te schenden.”

Voor een treffend persbericht liet Maarschalkerweerd zijn marketingervaring werken. “Dan weet je dat seksegerelateerd nieuws altijd aanslaat. Zo kwamen we op het verhaal dat vrouwen vaker dan mannen hun mobieltje kwijtraken. Met behulp van de checklist van ANP Pers Support stelden we vervolgens het persbericht op dat we via het ANP naar de andere media verspreidden.”

Na verzending dook het ‘vrouw-verliest-mobieltje-verhaal’ overal op. “Vooral online en op de radio was de aandacht enorm. We zagen en hoorden het continu terug. Kortom, missie geslaagd. We werken nu aan onze volgende mediamomenten, helemaal in lijn met onze strategie ‘Publiciteit met een Plan’.”

© ANP Pers Support 2024